Irakisk dust på besøk i Rjukan

Hva er det som får en asylsøker til å utføre en grov voldtekt mens han venter på svar på asylsøknaden sin? Han må jo være tilbakestående?

Hva skjer med asylsøknaden hans? Burde ikke den automatisk avslås? Og burde han ikke sendes ut av landet etter endt soning? Men han får vel norsk statsborgerskap og slippes løs i samfunnet vårt likevel.

Mottaket var ubemannet
Har ikke asyl myndighetene lært nok om asylsøkere etter angrepet på asylmottaket i Våler? Hvordan kan ett asylmottak være ubemannet?

Jeg tror noen av de som styrer Norge sover og trenger å få en vekkerklokke slengt hardt i hodet sitt nå!

10 kommentarer:

Anonym 7. august 2008 kl. 23:09  

I utgangspunktet er dette normale mennesker som deg og meg. Normale mennesker som deg og meg som har naboer som voldtar dattera til naboen eller mora, kanskje til og med sønnen. Vi har ikke døgnbemanning av folk som skal passe på oss. Når det er sagt vil jeg si at det eneste fornuftige er desentraliserte mottak hvor alle bor i egne enheter eller i små kollektiv med personer av samme kjønn. Her får man et mer normalisert liv. Det er viktig og ikke krisemaksimere her. På samme side i dagbladet er det bilde av en voldtektsforbryter med blonde krøller som dro ei jente inn på en dass uten at noen reagerte på et utested. Hvis man mener man skal ha døgnbemennede mottak så er man på en måte med på å stigmatisere asylsøkere som en farlig og til dels kriminell gruppe. Da vil fremmedfrykten nå uante høyder er jeg redd for. Det er ikke langt fra døgnbemanned til lukket!!!

Anonym 8. august 2008 kl. 06:29  

Hvorfor skal ikke asylsøkerne passes godt på?
Mange av dem er ikke Guds beste barn.
De er ikke innbyggere av landet, de prøver å komme inn i landet vårt av en eller anne grunn.
De fleste blir heldigvis returnert.
Hvorfor reiser så mange av dem så langt? Fra Somalia, Irak osv,hadde det ikke vært mer naturlig å reise til et nærmere land?
Mange, mange missbruker vår humane holdning bare for å snylte på oss.

Anonym 9. august 2008 kl. 12:02  

Til deg som snakker om å ikke stigmatisere innvandrere/utlendinger:
Det er forskjell på kulturer og mange innvandrere/asylsøkere har alt å lære av norsk kultur og ingenting å belære oss.

Det at ingen reager når en norsk jente blir voldtatt av en norsk gutt er noe som ikke hadde skjedd for 20 år siden. Dette fordi vi har så masse kriminelle utlendinger å tenke på. Selvfølgelig så fordømmer jeg nordmannen som voldtok, men det hadde blitt mer fokus på nettopp saken i Tønsberg hvis ikke avisene hadde vært fulle av saker hvor innvandrere gjør kriminelle ting. Før så hadde vi bare nordmenn som var kriminelle. Nå har vi både kriminelle etniske norskfødte nordmenn som gjør forbrytelser og innvandrere fra fremmede kulturer som gjør forbrytelser. Det er dobbelt opp det. Og jeg syns vi må ta utlendingene hardest frem til Norge blir ett land som ikke tiltrekker seg kriminelle innvandrere/asylsøkere.

Innvandring er sunt for økonomien, men det må være lov å ønske at snylterne blir stoppet og returnert på grensen.

Kanskje vi må begynne å deportere utlendinger som ikke har fått seg jobb etter 3 mnd eller 1 år? Spesielt hvis det er fred i hjemlandet, men kriminelle innvandrere/asylsøkere syns jeg vi skal sende rett i døden i hjemlandet når de gjør forbrytelser i Norge.

Anonym 9. august 2008 kl. 12:13  

Til deg som lurer på hvorfor de reiser så langt:
Ja det kan du lure på. Hvis man flykter fra krig og elendighet så skulle man tro det holdt å komme bort fra elendigheten? Men det virker som mange tar sikte på Norge på grunn av våre alt for humane holdninger. Jeg tror vi må bli flinkere til både å oppdage snyltere og på å sende signaler ut i verden at snyltere ikke får opphold. Norge har lenge vært "drømmeland" for kriminelle og snyltere og resultatet ser vi nå med uintegrerbare familier, mordere, narkotika langere og voldtektsmenn som herjer det norske land. Sånn sett så har Norge blitt mindre humant både for nordmenn og utlendinger.

Jeg tror på reform og opprydding av både miljøer og politikk. Vi må sette foten skikkelig ned. Vi må få lov og orden tilbake.

Anonym 10. august 2008 kl. 11:00  

Jeg skrev "kriminelle etniske norskfødte nordmenn", men det holder å være norskfødt eller innvandre fra en nærliggende eller lik kultur. Det handler med andre ord ikke om rase, men religion og kultur. Jeg dømmer ikke på hudfarge eller andre genetiske trekk. Det jeg dømmer på er hva personen tror om virkeligheten.

Jeg tar fullstendig avstand fra alle de store religionen og har ikke noe respekt for mennesker som desperat klynger seg til en av disse for å få forståelse på livet. Hvis du ikke har forståelse for at evolusjonsteorien gjør "gud" overflødig så ser jeg på sinnet ditt som en dårlig tivoli attraksjon. Da er du faen ikke verdt 5 kroner engang.

Hvis jeg møter noen som dyrker eller følger en av de store religionene så lukter jeg det på lang avstand og går aktivt til verks for å komme til bunns i saken. Jeg avhører rett og slett personen/personene hardt til de tilstår overtro. Med engang de innrømmer overtro så er den siste spikeren i kista for vennskapet på vei inn. Alle overtroiske mennesker viser seg før eller senere å være totalt ignoranter som forsvarer en hvilken som helst idiotisk ide for å "redde" religionen eller troen sin. Dette suger energi som faen og derfor skal jeg aldri mer inngå vennskap med mennesker som tror at myter og gamle eventyr kanskje kan være virkelighet. Nok er nok!

Så hvis det kommer noen fler med hodet fult av idiotiske religiøse steinalder doktriner så får noen andre ta jobben med å få de integrert. Jeg orker ikke noen flere religiøse idioter.

Anonym 11. august 2008 kl. 10:11  

I min verden er en som spiller i lotto like overtroisk som en som ber til en gud.
Det kan hende at de begge er heldige og oppnår noe, men det er vel heller en tilfeldighet.
Det å lage store religiøse systemer rundt slike følelser av å være utvalgt er helt tåpelig.
Religioner er blindgater i utviklingen, men dialogen med de som tror må være nær for å få gjennomslag for våre tanker!

Anonym 11. august 2008 kl. 11:34  

I lotto så ser vi toppgevinsten hver uke. Det gjør vi ikke i islam. Slik kan man tydelig se at islam og Abrahams profetier er ondsinnete svindler.

Derfor må man huske at det kan være veldig farlig å prate med en muslim. Han kan være en psykopat som har tenkt å få deg til å underkaste deg islam. Slike psykopater har jeg ikke tid til og derfor så ekskluderer jeg alle som dyrker Abrahams profetier.

Så hvis noen flere religiøse innvandrere skal integreres så syns jeg de som stemmer for å slippe inn flere religiøse innvandrere tar seg av det å integrere våre nye religiøse landsmenn. Jeg orker ikke flere religiøse idioter... Spesielt ikke de idiotiske Abraham dyrkerne. Nok er nok!

Anonym 11. august 2008 kl. 13:24  

Det er helt riktig.
En annen sak er at mange av de religiøse skriftene er skrevet på en svært suggererende måte. Den som har stått på kanten av et stup uten rekkverk og følt suget utfor skjønner hva jeg mener med dette.
For enkle mennesker med svak vilje er det lett å bli dratt med.
Det gjelder å passe seg.

Anonym 11. august 2008 kl. 14:57  

Altfor mange mennesker har vært altfor diplomatiske altfor lenge.

Det er ikke noe spørsmål om de Abrahamiske religionene bare er sprøyt og pseudo vitenskaplig vrøvl. Både islam og kristendom er fullstendig inkonsistente i "læren" sin og derfor fortjener ingen av de som følger disse religionene å bli møtt i høflig debatt.

Nå må nok være nok!

Dere religiøse kan bli her å bidra med fysisk arbeidskraft, men det er vi som tror på vitenskapen som bestemmer alt. Dere religiøse fortjener ingenting. Og hvis noen er uenige så blir spørsmålet mitt: Hva fortjener de religiøse?

Anonym 11. august 2008 kl. 16:33  

The tyranny of scripture - Pat Condell
http://www.youtube.com/watch?v=6BaGHKe5oi0

Tilpasset søk

  © Blogger template 'Grease' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP