Koranen, psykoser og anti-sex moter

Allah dyrkeren Imaan Ali (21) fra Oslo har blitt kjendis blogger på grunn av hennes evne til å undertrykke menns sex lyst med hijaben sin. Eller er det jeg som har missforstått bruken av hijab? Dagbladet antyder at Imaan Ali bruker plagget av religiøse årsaker, men de nevner bare at koranen sier man kommer nærmere "gud" når man bruker hijab. De nevner ingenting om at muslimske menn har lov til å voldta og banke kvinner uten hijab i de verste islam statene her i verden. Hva er viktigst for Imaan når det gjelder bruk av hijab? Drømmen om "gud" eller frykten for vold?

Imaan Ali viser til sekulære Egypt når hun snakker om hijab og hvordan norske muslimer burde forholde seg til hijab. Sist jeg sjekket så var bruk av hijab totalt forbudt i hele Egypt. Jeg lurer på hva Imaan Ali syns om det? Og jeg har ett par andre spørsmål til Imaan. Kan hun vise seg uten hijab offentlig? Eller kommer vi aldri til å se henne uten hijab? Hvordan er hår frisyren på "mote guruen"? Er hun skallet? Men dette er nok noe vi aldri får svar på. Hijab bruken hennes er nok ett resultat av idiotisk repetitiv religions utøvelse eller i verste fall ett resultat av psykotisk frykt for å bli voldtatt av usiviliserte menn. Hadde det ikke vært bedre om Imaan kjempet for total frihet i stedet for å gjøre hele saken til mote? Er hun bare en feiging? Hva blir det neste? Muslimske jenter som prøver å gjøre omskjæring til mote?

Allah er en sadistisk fantasi figur og Muhammed var en pedofil kriger. Og muslimer fortjener ikke respekt for å dyrke noen av dem. De burde faktisk skamme seg, og det burde Imaam også for å holde liv i den rasistiske og sex fikserte steinalder myten til døds kulten islam.

120 kommentarer:

Anonym 5. august 2008 kl. 19:44  

FY FAEN.
Noe av det verste jeg har lest.
Undertrykt raseri?
Søk hjelp.
113 er en god start.

frode

Kjartan 5. august 2008 kl. 19:55  

Jeg anbefaler deg å telle til 10 før du poster neste blogginnlegg. Dette innlegget inneholder personangrep - ikke noe særlig saklig argumentasjon.

Anonym 5. august 2008 kl. 19:58  

Den som skrev artikelen bør skamme seg.En skal ikke dømme noen,før en blir skjent med dem.

Anonym 5. august 2008 kl. 20:04  

Visste du at jødedommen, kristendommen og islam alle har gamle testamentet til felles. Islam har fjernet noe fra kristendommen og lagt til andre ting som passer bedre inn.

Og det er jævelig idiotisk å fornærme Allah, for du fornærmer en gud som er i tre religioner. Allah er samme gud som den jødene tilber og de kristne...

Hvis du lurte, jeg er ikke religiøs i det hele tatt.

I tillegg, før du går til angrep mot andre mennesker, ta deg et norskkurs, en norsklærer ville skutt seg selv...

Anonym 5. august 2008 kl. 20:10  

Maken til irrelevans i forhold til artikkelen på db.no og arroganse vil jeg sjelden se igjen. Du har tydeligvis ikke reflektert nok over den såkalte hijab-problematikken for enkelte av dere. Jeg skal si dette nok en gang, du har garantert hørt det før, men tydeligvis ikke forstått det; "Hijab skal være en frihet, enten du tar det av eller tar det på"

Anonym 5. august 2008 kl. 20:12  

En fritt verden gir rom for hijab! Du motsier deg selv rett og slett. Idiotisk...

Anonym 5. august 2008 kl. 20:18  

Hvis hijab er frihet... Hvorfor bruker noen koranen til å tvinge "frihet" på folk? Og hvorfor er det bare hijab som er frihet? Går det ikke ant å få like mye "frihet" med finlandshette?

Og til deg som syns jeg ikke burde fornærme 3 "guder" på engang:
Jeg har ingen problemer med å fornærme alle "gudene" til alle menneskene, på en gang. Det er overtro, og jeg tar fullstendig avstand fra ALL overtro. Være seg, spøkelser, demoner, mediumer, mirakler, synske og alle andre typer myter og illusjoner du måtte hevede er ekte. Har du ikke bevis, så kan du suge deg i r...

Og ja, vi snakker empiriske beviser.

Anonym 5. august 2008 kl. 20:30  

Internet Troll? :D

Anonym 5. august 2008 kl. 20:30  

Og til deg som sier at jeg ikke må dømme folk før jeg blir kjent med de. Jeg føler jeg kjenner muslimer. De tror på allah og det får meg til kjenne ignoransen de har ovenfor virkeligheten. Jeg har ikke tid til å vente på at en muslim skal få virkeligheten til å "passe" med koranen. Tror du på allah, så tror du at du har "direkte" kontakt med opprinnelsen til livet, og da trenger du ikke meg.

Ikke prat til meg, prat til allah. Muslimer og jeg blir ALDRI venner. Men det gjelder kristne og buddhister og alt annet virkelighetsfjernt pakk også. Jeg hater blind tro på samme måte de religiøse hater virkelighet.

Anonym 5. august 2008 kl. 20:49  

Da jeg var liten gutt var det helt vanlig i Norge at kvinner gikk med hatter og skaut, ja mange brukte vel disse plaggene i redsel for å skille seg ut i sitt miljø.

Dette var etter min mening et utslag av "janteloven" og gikk heldigvis over etter hvert.

Det skulle ikke forundre meg om muslimske imamer bevisst bruker dette fenomenet i reklameøyemed.

Muslimene preges for tiden av en panikkartet psykose etter å vise verden hvor perfekt deres kultur er.

Hvorfor kom de hit i det hele tatt?
Var ikke hjemlandet bra nok?

Vi som er seende og vitende mennesker er ikke imponert i det hele tatt.

Anonym 5. august 2008 kl. 21:03  

ikke "gjørs" på med vise seg frem fra sin beste side i følge koranen.
I flg. islam skal kvinner kle seg i sekk og aske- for å unngå fremmede menns begjær.
Så Iman: Skautet dit skal være så anonymt og enkelt som mulig - hvis ikke faller jo hele hensikten vekk med å dekke til sin naturlige skjønnhet - fra kåte og derfor syndige menn sine øyekast.
På den annen side kan de ”fancye" skaut forskjønne kvinner som er lite pene fra Allahs side.

Anonym 5. august 2008 kl. 21:19  

Til han som referer til "janteloven"

Godt sagt! Muslimer prøver virkelig å "selge" kulturen sin i disse dager. Jeg får litt "jehova's vitner" følelse av misjoneringen til muslimene i Norge i disse dager. En muslim klarte å påstå at ingenting er nytt for muslimene. Han mente at muslimer lærte alt om alt i koranen. Maken til vås og ignoranse skal man lete lenge etter, men nå er det jo vås og ignoranse muslimer og religiøse er gode på da.

Jeg tror politisk islam har planer om å rekruttere "stort" denne høsten. Det er snakk om å ha reklame for islam på taxiene i New York, nå til høsten, men heldigvis så er det mange som kjemper for det ikke skal bli noe av det. Og det burde ikke bli noe problem med tanke på at gruppen som har leid reklame plassene er linket til al-quaida.

http://richarddawkins.net/article,2891,-Islam-subway-ads-cause-stir-in-New-York,CNN

Anonym 5. august 2008 kl. 21:39  

Dersom muslimer mener at hijab skal redusere menns interesse for kvinner så tar de skammelig feil.
(og det vet de vel kanskje selv?)

Menn som er vant med å se lettkledde kvinner på stranden er normalt helt uberørt av det.

Deimot er en mann som nesten aldri ser en kvinne annet enn fullt påkledd ofte mye mer intressert.
Dette har med fantasi og forestilling å gjøre.

Det er slik at godt påkledde kvinner øker nyskjerrigheten mer enn det å redusere den.

Stakkars de mennene som bommer på innpakningen!

Anonym 5. august 2008 kl. 21:50  

Muslimske damer bruker hijab fordi koranen påkrever det!
Muslimer spiser ikke svin fordi koranen forbyr det!
Koranen er full av slike påbud og forbud!
Koranen gir ikke spillerom fordi koranen er allahs ord
og kan ikke diskuteres.

Derfor mener jeg at en muslim som tydelig viser at
hun følger koranen ved å bære hijab også vil hvis omstendighetene
ligger til rette, følge de andre sinnsyke påbudene som å
drepe de vantroe, altså resten av det ikke-muslimske norske
befolkning!


Noe å tenke på!

Anonym 5. august 2008 kl. 23:18  

YOU SUCK!!!!!!!!!!!

Anonym 5. august 2008 kl. 23:29  

Det heter:
Koranen suger!

Eller på nynorsk:
THE QURAN SUCKS!!!!!

Anonym 5. august 2008 kl. 23:30  

kan anbefale deg å lese disse bloggene for å få bedre innsikt:
http://muslimnista.org/
http://muslimnista.org/
http://www.load-islam.com/artical_det.php?artical_id=201&section=wel_islam&subsection=Misconceptions

det skader ikke å utvide horisonten. å lære om islam er heller ikke så dumt.

Anonym 5. august 2008 kl. 23:46  

Kan anbefale deg å lese:

http://s-i-a-n.com/
http://antiislamistnorge.wordpress.com/
http://sioenorge.wordpress.com/
http://godisimaginary.com/
http://patcondell.net/
http://www.godispretend.net/

Men takk for linkene. Jeg skal sjekke de ut, men jeg ser religiøs propaganda på flere mils avstand.

Anonym 5. august 2008 kl. 23:59  

mange idiote folk vet ikke hva dem snakke om. bedre fordere go ut hver helg og drikke som fan der kan ikke noe mer en øl så dere tringer ikke å snakke om islam,eller om andre religion ok, folk bestemme ka dem vil hvis vi bo i en dimokratik land.

Anonym 6. august 2008 kl. 00:10  

Du bør søke profesjonell hjelp. Dette er tydelige tegn på ekstrem tankegang, og det bør absolutt identifiseres og fikses så fort som mulig før du skader deg selv eller andre.

Anonym 6. august 2008 kl. 00:36  

Morsomt hvor ignorant det går an å være. Folka snakker om islam som de egentlig vet noe. Eneste de snakker om er det media fremstiller. Nesten som enhver mann på gata skal gå og forklare hva einstein sine teorier går ut på. Noe de selvfølgelig aldri klarer og driter seg selv ut i samme prosessen. Verste av alt er vel at de ikke selv innser engang. Når det gjelder Hijab, så er det ikke bare et plagg det er snakk om, men en hensikt om simpelthet. Hijaben begynner i tankene til den troende. OG det gjelder mannen så like mye som kvinnen. MEN det visste vel ikke dere islamignorante mennesker vel? Det blir vel vanskelig for dere å tro det ettersom mediene deres aldri viser slike RIKTIGE faktaer om islam. De ignorante leter etter mennesker de kan stakkarsliggjøre, og de er blinde i sin tro på medienes framstilling. Hvem er da blind? En troende som baserer sin tro på faktaer i sin religion eller en ignorant som baserer sin tro på en falsk bilde av realiteten? Hvis du virkelig ønsker å vite hva de over 1 milliarder mulismene i verden tror på, så anbefaler jeg deg å lese koranen. Men husk da å lese det med et åpent sinn og uten dine islamfobier ettersom det da blir det eneste du prøver å lete etter i teksten. Vi har jo sett flere slike tilfeller der folk limer inn en setning herifra og en setning derifra for å presentere sin falske beretning om det som står i koranen. Løkke Tel!

Anonym 6. august 2008 kl. 00:37  

jeg elsker hijab jeg elsker islam. jeg er stolt at jeg er muslim i norge.

Anonym 6. august 2008 kl. 00:37  

jeg lurer på om noen av de som skriver "koranen sier" og "i koranen står det", i det hele tatt har lest koranen og kan henvise til hvilke vers de har lest det i. I koranen står det ingen steder HVORDAN man skal bruke hijab, det står at man skal dekke seg til. HVORDAN man skal bruke hijab står i hadith(tradisjonene og forklaringer profeten har gitt). OG ifølge hadith(som enhver muslim er pliktig å følge) står det at man ikke har lov å se på en kvinne uten hijab i øynene, man må se ned i bakken. Det står ikke at man kan voldta noen, og ikke sin kone heller(det er haram uansett og ifølge hadith skal man behandle sin kone rettferdig og gi henne komplementer og kjærlighet m.v.), jeg ville gjerne at du henviste til kilder der også(hvis de finnes.. noe jeg tviler på).
Mange menn -inkludert megselv- syns det faktisk er vakkert når en kvinne bruker hijab, ikke av noen annen grunn enn at vi syns det ser pent ut.
Din teori om hvordan man skal bekjempe religiøs fanatisme er svært tvilsom og veldig diskriminerende. Jeg oppfordrer deg til å søke objektiv kunnskap innen historie og til å lese mer om islam(fra sikre kilder), hvem vet kanskje du ender opp med å konvertere? Det gjorde jeg.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg blir inspirert av godt integrerte muslimske kvinner som gjør det lettere for muslimske kvinner å føle at de kan følge og praktisere religion uten at andre ser på dem som undertrykket.

Anonym 6. august 2008 kl. 00:53  

Den frie verden har gjort seg godt med mer religionsfrihet.

T Amadeus

Anonym 6. august 2008 kl. 00:58  

Til deg som syns jeg burde identifiseres og "fikses".

Lurer du ikke på hvorfor jeg er anonym? Har det ikke slått deg at det er livsfarlig å kritisere islam? Er ikke det ett tankekors ved "fredens" religion?

Burde ikke de som godtar omskjæring identifiseres og fikses før meg? Vet ikke hva som er mest sadistisk jeg... Religions kritikk eller omskjæring... Bare spør...

Anonym 6. august 2008 kl. 00:59  

"OG ifølge hadith(som enhver muslim er pliktig å følge) står det at man ikke har lov å se på en kvinne uten hijab i øynene"

Hva faen for ett påbud er det? Det er jo bare TULL!

Hvorfor må jeg lese Abrahams profetier for å forkaste koranen og allah?

Er det noen av de islamofile eller muslimer som er å legger igjen kommentarer her, som kan respektere at jeg forkaster koranen, allah og Muhammed? Det er ett enkelt spørsmål man kan svare ja eller nei på?

Skriv: "Jeg er muslim å jeg godtar at andre folk forkaster Abraham, Allah, Muhammed og koranen som falsk lære".

Er det noen av dere muslimer som kan ytre det?

Anonym 6. august 2008 kl. 02:47  

LOL

Du er definitivt den dårligste boggeren jeg har kommet over.

Seriøst...når de sier at alle kan lage en blogg her om dagen så mener de det jo ikke bokstavelig.

Jeg synes vi skal innføre en iq test som alle må ta og bestå før de kan få seg en blogg...

Anonym 6. august 2008 kl. 03:15  

Men hvis vi hadde innført iq-test for å blogge? Tror du de som tror at det er en intelligent skaper som har skapt alt med magi, hadde fått lov til å blogge?

Men tilbake til mitt enkle spørsmål som ingen muslimer tør å svare på:

Kan jeg få respekt for at jeg forkaster Abraham, Allah, Muhammed og koranen som falsk lære?

Anonym 6. august 2008 kl. 07:28  

Til deg som sa:
"Morsomt hvor ignorant det går an å være."

Det er mange av oss ikke!
Vi har lest Koranen og sett at det som står der er svært forkastelig.
Vi er ikke, som muslimene er, blinde for den virkelige verden og islams klart løynaktige sider.

Koranen kan enkelt beskrives som en litt tilfeldig samling av ideer og tanker tatt fra bibelen med noen fritt formulerte ideer i tillegg.
Mange tanker som har oppstått i et formørket og fovirret sinn.

Du var inne på Einsteins teorier. Det er mange av oss nå som mener at disse snart må revideres. Det er ting der som ikke kan stemme.
I vår virkelige verden er det utvikling.

Når skal muslimene få opp øynene for at eventyrene i koranen bør revideres, eller bedre, forkastes?

Anonym 6. august 2008 kl. 08:05  

He, he, du har ikke mye greie på det du snakker om. Hijab-forbud i Egypt, hvilken "sikker" kilde brukte du da? Hold på meg....

Anonym 6. august 2008 kl. 08:09  

Til deg som sa:
"Når skal muslimene få opp øynene for at eventyrene i koranen bør revideres, eller bedre, forkastes?"

TAKK!

Men tilbake til mitt enkle spørsmål som ingen muslimer tør å svare på:

Kan jeg få respekt for at jeg forkaster Abraham, Allah, Muhammed og koranen?

Anonym 6. august 2008 kl. 08:23  

Sykt sykt sykt. For ett innlegg! Du har dratt nisselua langt over øynene, kompis - verden er større enn Norge. Det er mer i livet enn norsk jantelov. Foreslår at du stikker og tar deg en titt selv i den muslimske verden. Vårt mangfold er vår styrke.

Anonym 6. august 2008 kl. 08:29  

Nei, jeg foretrekker nisseluer. Det er nok overtro med nisser. Gidder ikke mer overtro vet du. Men hvis "mangfoldet" er så fint i den islamske delen av verden... Hva gjør du i kjedelige "nisse Norge" da?

Og er ikke blind tro på allah eller kanskje jeg skal nevne omskjæring mer sykt, sykt, sykt enn innlegget mitt?

Men tilbake til mitt enkle spørsmål som ingen muslimer tør å svare på:

Kan jeg få respekt for at jeg forkaster Abraham, Allah, profeten Muhammed og koranen?

Anonym 6. august 2008 kl. 08:34  

Hvorfor er så du her siden den muslimske verden er så perfekt på alle måter?

Få turbanen eller hijaben din opp fra øynene så ser du bedre!

Anonym 6. august 2008 kl. 08:48  

Han er nok her for å misjonere som ett jehova's vitne. Drømmen hans er vel at islam skal ta over for kristendommen og at det skal bli muslimske bønnerop i alle norske byer. Og at alle damer skal kle seg som nonner da...

Jeg tror enkelt og greit at han er en liten maktsyk "halv-imam" som ikke klarer å la vær å tenke på sex når han ser albuen til en dame. Og jeg tror han skulle ønske at det ble lovlig med polygami i Norge. Men bare for muslimer da selvfølgelig. De tror jo tross alt at de er "guds" utvalgte herrefolk.

Anonym 6. august 2008 kl. 09:03  

Fantastisk innlegg, stå på, bekjemp religiøs dumskap

Anonym 6. august 2008 kl. 09:15  

Takk! Det er akkurat det det handler om. Religiøs dumskap. Og om ikke jeg skal bekjempe religiøs dumskap så skal jeg ihvertfall kaste lys på dumskapen så lenge "lommelykta" funker.

Jeg skal ikke tvinge noen til å forkaste religionen sin, men de skal ikke får tvinge meg til å vise blind respekt for religionen de følger heller. Det blir falsk respekt i så tilfelle. Og det kan de bare glemme. Spesielt tilhengerne av døds kultene som spores tilbake til Abraham.

Men tilbake til mitt enkle spørsmål som ingen muslimer tør å svare på:

Kan dere respektere at jeg forkaster Abraham, Allah, profeten Muhammed og koranen?

Anonym 6. august 2008 kl. 09:17  

Det ble nevnt her at mangfoldet i den islamske verden er stor.

Ja, og det en noe der som forundrer meg:

Alle har vel registrert rikdomen og den vanvittige byggevirksomheten i de Arabiske Emiratene. Det leies inn arbeidskraft fra hele sørøst-asia for å kunne bygge ut dette "utstillingsvinduet" for arabisk storhet og rikdom.

På den annen side har vi Gasastripen hvor deres muslimske brødre er i ferd med å omkomme i elendighet.

Hvor er solidariteten?

Kunne de ikke hjelpes med annet enn våpen og trussler mot Israel.
Kanskje arbeidskraften til Emiratene kunne hentes der og nøden reduseres i stor grad?
En nøkkel til fredelig utvikling i området.

Eller kanskje det ikke passer inn i noens planer?

Ja, det er riktig at mangfoldet i den muslimske verden er stor!

Anonym 6. august 2008 kl. 09:27  

Jeg sitter og flirer. Denne bloggeren har jo tydeligvis lesevansker, artikkelen i avisen er overhodet ikke forstått.

Og budskapet som legges frem, tyder på at bloggeren overhodet ikke står for en fri verden i det hele tatt. Folk som støtter en fri verden, aksepterer nemlig andres religion og væremåte.

Anonym 6. august 2008 kl. 09:33  

Støtter religionsfrihet bare den ikke brukes til å tvinge religion ned i halsen på folk.

Selvfølgelig skal folk få tro på det de vil, men ikke glem at vi har lov til å kritisere religion i Norge.

Også er det det med en viss "islamisering" av Europa som er pågang da. Er ikke muslimenes misjonering å krenke religionsfrihet til folk? Jeg tror nok det skjønner du. Og hvis misjoneringen krenker religionsfriheten til folk, ja da er det bare bra at noen sier ifra.

Anonym 6. august 2008 kl. 09:36  

Til deg som etterlyser solidaritet i den fargerike muslimske verden:

Interessant vinkling, men jeg tror nok det ikke passer inn i planene til diverse sjeiker og imamer. Vi får se om noen tar seg bryet med å kommentere. Det har vist seg å ikke være så lett å få de til å snakke om der skoen trykker. Og med det vil jeg gjenta spørsmålet mitt som muslimer syns er så vanskelig å svare på:


Kan dere, muslimer, respektere at jeg forkaster Abraham, Allah, profeten Muhammed og koranen?

Hvis jeg kan forkaste islam så blir jo mangfoldet større ;-)

Anonym 6. august 2008 kl. 09:46  

For å svare på spørsmålet ditt:
"Kan jeg få respekt for at jeg forkaster Abraham, Allah, Muhammed og koranen som falsk lære?"
Respekt er gjensidig kamerat!!! Respekterer du de som faktisk står støtt i troen sin?? Nei, trodde ikke det nei...
Jeg har stort sett et åpent sinn, noe som gir meg veldig mye:) Man trenger ikke å forkaste alt man ikke tror på selv vet du!! Er et tegn på uvitenhet det!
Du burde seriøst utvide horisonten din litt, din bitre bitre mann!!

Anonym 6. august 2008 kl. 09:52  

Hvis du lar meg leve livet i fred uten å prøve å pakke islam på meg, så skal jeg la deg leve livet ditt i fred ut å prøve å pakke ateisme/agnostisme på deg.

Det jeg vil er at dere muslimer godtar at jeg velger å leve hele livet mitt til ende, helt uten koranen, allah, islam og profeten Muhammed. Og så må dere selvfølgelig godta at vi tegner tegninger av profeten deres også da. Kan dere, muslimer, godta det?

Anonym 6. august 2008 kl. 10:11  

Alle har rett til å kle seg som de vil i Norge.

Det er selvfølgelig en del regler for antrekk i visse situasjoner og miljøer, noe som de fleste respekterer.
Det heter "skikk og bruk".

Det er i det daglige liv vi her sikter til.

Muslimene påstår at hijab og tilsvarende plagg bæres med glede og stolthet av deres kvinner.

Ja vel, men ikke alle.
Har desverre mange ganger observert kvinner med muslimske hodeplagg og drakter som helt klart ikke trives med det.

Har ikke også disse kvinnene rett til kle seg som de vil?

Anonym 6. august 2008 kl. 10:19  

Svar på :
"Hvis du lar meg leve livet i fred uten å prøve å pakke islam på meg, så skal jeg la deg leve livet ditt i fred ut å prøve å pakke ateisme/agnostisme på deg"

Jeg er ikke muslim, jeg er etnisk nordmann samme som deg. Jeg har bare et litt mer åpent sinn enn deg!!! Det er faktisk ikke alle nordmenn som er like trangsynte som deg skjønner du!
Som dagt, respekt er gjensidig. Ikke mye respekt i innlegget ditt!!

Hilsen Berit

Anonym 6. august 2008 kl. 10:37  

Hva er det som er verdt å respekter med islam da? Blind tro på Allah? Ultra sensitivitet i forhold til Muhammed? Nevn en unik ting som gjør at muslimene fortjener respekt.

Anonym 6. august 2008 kl. 10:57  

Ikke mye sakligheter i dine innlegg her.... Du respekterer ingen, men alle må respektere deg! At du orker å bruke så mye tid på å engasjere deg hvis det plager deg så mye!! Er nok undertrykt rasieri ja, er enig med Frode der.

Hilsen Berit

Anonym 6. august 2008 kl. 11:03  

Jeg krever ikke annen respekt enn å få frihet fra ALL religion ALLTID. Utover det så er det ikke mye respekt jeg krever. Du kan kalle meg idiot og du kan kalle agnostismen min for løgn. Du kan tegne bilder av Pat Condell og du kan tilogmed si at Norge er ett dritt land. Det er muslimene som krever respekt! Og siden de krever respekt så er jeg så freidig nok til å spørre hvorfor. Hvorfor fortjener de respekt? Hva er det som er så respektabelt med islam? Det burde være ett lett spørsmål å svare på siden de tross alt krever respekt.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:14  

Muslimer må respekteres som enkeltmennesker som gjør sitt beste for å overleve i en vanskelig verden.

Barn og ungdom er lette å påvirke og forme, dette visste både Stalin, Mao og Hitler med sine systemer for slik påvirkning.
De var effektive.

Som voksne mennesker som forstår mye, mye mer er det vanskelig, ja som oftest umulig å bryte ut av slike miljøer.
Det er bare å følge med som best en kan.
Selv her i landet er det vanskelig for de fleste å havne "mellom to stoler".

De som ikke er enige i ett og alt velger å ikke gi seg til kjenne.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:17  

Tja...snart må vi vel alle gå med skaut, så det er jo kjekt å forberede seg med litt motetips. Mennesker er utrolig lettpåvirkelige mhp overtro. Det er jo nesten 1000 år siden sist, så...

Anonym 6. august 2008 kl. 11:19  

Barn og ungdom er lette å påvirke og forme, dette visste både Stalin, Mao og Hitler med sine systemer for slik påvirkning.
De var effektive.

- Islam også er ganske effektivt. Dessverre.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:28  

Til henne som ikke kan vente med å bli påtvunget religiøse plagg:
Jeg kan vente tusen år til før vi tar til oss overtro, eller hva du nå enn mente...

Til Berit:
Jeg krever ikke annen respekt enn å få frihet fra ALL religion ALLTID. Utover det så er det ikke mye respekt jeg krever. Du kan kalle meg idiot og du kan kalle agnostismen min for løgn. Du kan tegne bilder av Pat Condell og du kan tilogmed si at Norge er ett dritt land. Det er muslimene som krever respekt! Og siden de krever respekt så er jeg så freidig nok til å spørre hvorfor. Hva er det som er så respektabelt med islam? Det burde være ett lett spørsmål å svare på siden de tross alt krever respekt for religionen sin.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:31  

Problemet med de gamle skriftene som Bibelen og Koranen er at de inneholder så mye undertrykkende og forferdelige vers som kan brukes av de sterkeste i samfunnet. Siden menn er de styrende, har Islam blitt brukt til å undertryke kvinner. Dette har så forplantet seg i kulturen i de muslimske landene. Nå til dags har de færreste muslimer faktisk lest noe særlig i Koranen i det hele tatt(ihvertfall ikke etter de ble voksne). Det samme gjelder de kristne som ikke har peil på hva som står i bibelen.

I spørsmål om livvsyn og verdier har jeg en regel: Ikke tolerer intoleranse

Monoteistisk religionsutøvelse er som oftest undertrykking og fordømmelse i forskjellige former.

Verden hadde vært mye bedre om folk hadde lest Egner istedenfor de unødvendig tjukke bøkene med fordømmelse.

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og for øvrig kan du gjøre som du vil

Anonym 6. august 2008 kl. 11:43  

Hei!
Jeg er litt enig i utsagnene dine, men ikke de om at Mohammed var pedofil, eller hva du skrev.

Grunnen til at jeg tar avstand fra hijab er, i likhet med deg, at jeg ikke synes kvinner skal ta på seg et plagg for å hemme menns sexlyst. Det er jo helt forkastelig! Det er jo derfor man går med hijab og burka. Det får da vel hæren fløtte meg være menn sitt problem! Ærlig talt. Men går man med hijab av moteårsaker burde det jo være greit.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:49  

Veldig enig med deg som siterer Egner, men jeg tolerer IKKE monoteisme eller annen overtro. Har du ikke empiriske beviser så godtar jeg ikke at du kaller det for virkelighet. Å ja, jeg mener det finnes empiriske beviser for kjærlighet. Kjærlighet er signalstoffer, og derfor ekte.

Til deg som ikke er enig i utsagnene om at Muhammed var pedofil:
??? Hadde han ikke sex med en ni åring?
Pedofil.

Og jeg er enig i at det er mannen sitt problem med tanke på å hemme sex lysten. Mannen må tåle å bli tent uten å ta seg til rette.

Og det er greit å bruke skaut for motens skyld bare det ikke er tvang. Men det er ikke greit å dekke ansiktet som en bankraner. Nicap, eller hva det nå heter når man dekker ansiktet helt, må forbys.

Anonym 6. august 2008 kl. 11:56  

For den som vil se et kunstnerisk uttrykk for hva mange av oss mener:

Gå på YouTube og søk opp John Lennon med Imagine.
Så elegant kan det formidles!

Anonym 6. august 2008 kl. 11:58  

Til John Lennon fan:
Du har ikke en link da?

Til Berit:
Jeg krever ikke annen respekt enn å få frihet fra ALL religion ALLTID. Utover det så er det ikke mye respekt jeg krever. Du kan kalle meg idiot og du kan kalle agnostismen min for løgn. Du kan tegne bilder av Pat Condell og du kan tilogmed si at Norge er ett dritt land. Det er muslimene som krever respekt! Og siden de krever respekt så er jeg så freidig nok til å spørre hvorfor. Hva er det som er så respektabelt med islam? Det burde være ett lett spørsmål å svare på siden de tross alt krever respekt for religionen sin.

Er det noen andre som kan svare på hvorfor jeg skal sleike bakken etter muslimene?

Anonym 6. august 2008 kl. 12:03  

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

http://www.youtube.com/watch?v=BPROGyJ2FNA

Anonym 6. august 2008 kl. 12:22  

Joda, Imagine er fin den. Skal vi la muslimene kjønns lemleste barna sine da? Sånn at det blir fred? Eller skal vi fortsette å kaste lys på idiotiske religiøse fenomener?

Jeg tror nå Mr. Lennon hadde satt pris på at vi fortsatte å kaste lys jeg da...

Anonym 6. august 2008 kl. 12:32  

Ta deg en chill-pill... Dette er noe av det mest usaklige jeg har lest i forbindelse med denne debatten. Tell til ti og tenk over hva som kommer ut av munnen din. Du har jo skylapper så store at de rekker hele veien rundt hodet ditt. Bryt ut av den lille boblen du sitter i og konsentrer deg om å rase mot ting som virkelig er urettferdige her i verden. Ikke mot en herlig, frisk dame som ønsker å fremheve det positive ved sin kulturelle bakgrunn.

Vennlig hilsen,

Norsk Feminist

Anonym 6. august 2008 kl. 12:38  

Jeg må komme med en rettelse til deg som jeg sa at:

"Det er greit å bruke skaut for motens skyld bare det ikke er tvang"

Jeg må tilføye at hvis du bruker skaut for å komme nærmere "gud" så er det bare en illusjon og selv hypnose. Du fortjener ikke respekt, men heller latterliggjørelse, syns jeg. Men jeg syns du skal få lov til å gå med skaut. Det blir det samme som ett menneske som går med ett kors rundt halsen. Jeg blir støtt og fornærmet og unngår mennesket som bærer korset, men jeg skal ikke nekte mennesket å bære korset. Bare ikke krev respekt og vær klar for å bli latterliggjort.

Anonym 6. august 2008 kl. 12:39  

Det er viktig å la så mange som mulig få nøktern kjennskap til islams innerste vesen.

Fenomenet omskjæring av jenter i islam har ofte fått fokus, men tradisjonen med omsjæring av gutter er ikke omtalt i samme grad.

Dette er også et brutalt inngrep som trenger mye mer oppmerksomhet.

For en liten gutt er dette en opprivende hendelse i seg selv.
Men ikke nok med det, han fratas faktisk er viktig og stor del av følsomheten i dette området.

Etter min mening er dette en sansynlig årsak til ubevisste frustrasjoner hos mange muslimske unge menn.

Anonym 6. august 2008 kl. 12:47  

Til Norsk Feminist:

Hva er det som er så usaklig?

Hva er det som virkelig er urettferdig her i verden ifølge deg?

Og hva er det hun prøver å fremheve som er så positivt med den kulturelle bakgrunnen hennes?


Til deg som mener omskjæring av gutter kan føre til ubevisste frustrasjoner hos muslimske unge menn. - Helt enig!

Anonym 6. august 2008 kl. 12:49  

Til anonym som skrev det om omskjæring av muslimske gutter.
Når er det faktisk slik at de fleste gutter i USA har blitt omskjært, det er også en jødisk tradisjon. Er selv gift med en amerikaner som er omskjært. Han får, stikk i strid med hva du sier, mer nytelse!! Og ikke for å snakke om at det er renslig.

hvordan kan du da sammenligne frustrasjon hos muslimske ungdommer/gutter med at de har blitt omskjært??? Tullete!!

Omskjæring av gutter er ikke så unormalt faktisk, og finnes i mange mange kulturer!

Debatten der bør vel heller være om det er riktig sånn moralskt sett, iom at omskjæring gjennomføres uten at de små guttebabyene kan "bestemme" selv. Sånn sett blir det et "overgrep"

Anonym 6. august 2008 kl. 12:52  

Jeg mener all omskjæring av barn er overgrep. Jeg syns omskjæring kun skal være forbeholdt voksne. Og selvfølgelig skal det være frivillig!

Anonym 6. august 2008 kl. 12:53  

Den frie verden.....
Du er ikke vel bevart!!! Hvordan ville verden blitt dersom alle tenkte sånn som deg?? Hjelpe meg!!
Det er jo nettopp sånne som deg som skaper fremmedfrykt, uroligheter og unødvendig rasisme.

Snakke om å feie alle over samme kam!! Fysj, skam deg.

Hilsen etnisk nordmann

Anonym 6. august 2008 kl. 12:59  

Til etnisk nordmann

Tenk hvordan verden var hvis alle tenkte selv? Ikke nødvendigvis bra, men vi ser jo at når folk lar koranen tenke for dem, så blir det ihvertfall ikke alltid bra.

Og noen ganger så er det lov å frykte det som er fremmed. Jeg frykter å leve i et nazi regime og jeg ser på det som en sunn frykt.

Anonym 6. august 2008 kl. 13:33  

Til du som skrev at
"Når er det faktisk slik at de fleste gutter i USA har blitt omskjært, det er også en jødisk tradisjon. Er selv gift med en amerikaner"

Oh my god!! Dette rettferdiggjør ikke omskjæring! Det bare betyr at det er flere religioner som driver med kjønnslemlestelse! SOM FAKTISK ER EN FORFERDELIG TING UANSETT HVEM DEN GJØRES PÅ! Er det mulig?

Anonym 6. august 2008 kl. 13:40  

Hey baby! Intressant å se at det framdeles er noen som har så sterke fordommer OG tørr å snakke høyt om de... Ok, la meg prøve å være en menneskekjenner her.

Du stemmer FRP
Du ER singel! (håper jeg)
Du fikk KUN kristendomundervisning på skolen
Du er over 40 år
Du bor i Norge og har aldri vært glad i å reise.
Du er kristen
Du har forholdsvis lav EQ

Gidder du si i fra om det var omtrent riktig?

Anonym 6. august 2008 kl. 13:44  

du over her.. du synes altså at omskjæring er ok? Tror kanskje beskrivelsen din passer deg bedre i tillegg til at du også skårer lavt på de andre Q'ene.
Lykke til og god bedring

Anonym 6. august 2008 kl. 13:47  

Til deg som syns omskjæring ER EN FORFERDELIG TING UANSETT HVEM DEN GJØRES PÅ!

Enig! Men jeg syns voksne må få lov til å omskjære seg hvis de vil det. Jeg skjønner bare ikke poenget.

Når man omskjærer barn så syns jeg det er direkte djevelsk og rein ondskap. Mennesker som tvinger barna sine til omskjæring tør jeg påstå er onde og mer eller mindre tilbakestående. Fy faen for en stygg skikk. Mennesker som holder på med denne skikken burde skamme seg noe så jævlig!

Anonym 6. august 2008 kl. 14:13  

Jeg kan jo ikke si at hijab er det som opptar meg mest her i verden. Jeg er godt voksen og har bodd i dette landet i hele mitt liv, er heilnorsk og hvit...og jeg har visst ikke så mange fordommer mot klesplagg som visse andre.....For meg er det samma hva folk har på seg, det som jeg undrer meg over er at så lenge jeg kan huske så er omtrent 99% av de som beklager seg over at muslimske kvinner dekker seg til...ja...det er MENN, norske menn, selvfølgelig. Har jeg gått glipp av noe viktig?

Anonym 6. august 2008 kl. 14:21  

Personlig så har jeg ingenting imot skaut, men når man bruker skaut for å komme nærmere "gud", ja da ler jeg. Selvhypnose kalles det og det hører hjemme i psykiatrien.

Det jeg har problemer med er religiøse plagg og tildekte ansikter. Folk skal få lov å bruke religiøse plagg, bare de ikke dekker ansiktet. Men de må være klare for å bli latterliggjort hvis de bruker religiøse plagg, syns jeg. Bruker du lue eller burka for å komme nærmere "gud" så er du blåst i skallen, mener jeg. Men nå må vi ikke glemme aspektet med disse usiviliserte mennene som ikke klarer å se hud uten å voldta da...

Er det ikke bare å løsrive seg fra religionen da? Det er jo bare tull uansett.

Anonym 6. august 2008 kl. 14:38  

Hallo du "Oh my god!! Dette rettferdiggjør ikke omskjæring! Det bare betyr at det er flere religioner som driver med kjønnslemlestelse! SOM FAKTISK ER EN FORFERDELIG TING UANSETT HVEM DEN GJØRES PÅ! Er det mulig?"

jeg rettferdiggjør ikke omskjæring i selv, da leste du ikke hele kommentaren min!!! Jeg synes IKKE det er greit at guttebabyer blir omskjørt pga at de ikke får bestemme selv, de blir påtvunget det. Her er jeg enig med Den Frie Verden, at voksne folk må få bestemme dette selv. Det er faktisk slik at de fleste VOKSNE mannfolk er fortrolig med å ha blitt omskjært!
Nå snakker jeg selvsagt KUN om omskjæring av gutter. Omskjæring av jenter er selvsagt styggheten selv!!!!!!!!!!

Jeg svarte opp den luringen som sammenligner omskjæring med frustrerte muslimske ungdom. Omskjæring er ikke bare forbeholdt den muslimske kultur.

Forklaring nok, oh my God!! ??

Anonym 6. august 2008 kl. 14:43  

Islam er 400 ganger værre en nazismen da nazismen forfekter drap på jøder og tatere + ca 2% av meneskeheten mens islam vil drepe alle vantro ca 80 % av meneskeheten. Bekjemp det værste djevelskapet værden har sett alle sivilasjoners felles fiende ISLAM kriminalitet kamuflert som religion

Anonym 6. august 2008 kl. 14:49  

Du fra USA som vet litt om omskjæring:
Hvorfor gjør de det? Er det for å komme nærmere "guden" sin? Eller er det fordi de tror at de er "født "urene" og må renses? I isåfall så må si at det er ikke noe galt med å være født slik du er. Jeg klarer ikke å se at noe som naturen har båret fram ved evolusjon skal trenge å "modifiseres". Og ja, evolusjon er observert og bevist. Abiogenesis er også observert og bevist. Så bare glem at det er "gud" som har gjort noe som helst!

Anonym 6. august 2008 kl. 14:55  

Islam er en sex fiksert døds kult som undertrykker kvinner og skal drepe alle vantro. Selvfølgelig er islam kriminelt! Islam lover liv etter døden også, og det er noe islam ikke klarer og innfri, og derfor blir det falsk markedsføring. Noe som også er straffbart.

At ikke folk bare kan skjønne at islam er svindel?!?

Naut!

Anonym 6. august 2008 kl. 14:55  

Det har vært mange fine innlegg her i dag, jeg har lært mye fra mange.
Men, hvor er muslimene som her burde ha en enestående sjanse til å forklare sin vinkling av problematikken?
Har de gitt opp å komme med logiske og saklige argumentasjoner?
Det å forsvare Koranen, som de ofte gjør, med sitater fra religøse skrifter blir heller litt feil.
Banning og skjellord er heller ikke gode argumenter.

Anonym 6. august 2008 kl. 15:10  

Fint at du føler det har kommet noe positivt ut av "debatten" her i dag!

Jeg savner argumentasjon utover skjellsord og dritt slenging jeg også, men det er nok ikke lett når man skal prøve og forsvare eld gamle doktriner som ikke helt henger på greip.

Det er veldig synd at de bare ignorerer mot argumentene.

Men nå må man være ganske ignorant for å tviholde på drømmen om å sveve på en sky sammen med allah etter at man er død, tror jeg da.

Anonym 6. august 2008 kl. 15:20  

AHAHAHAHAHAHAHA!

her sier du at du savner "argumentasjon utover skjellsord og dritt slenging" når det ENESTE du gjør er å pisse på alle andres solide argumenter og kaller det for tull, og den eneste rette sannheten er det drittpreiket du fremstiller.

det er nok av eksempler gjennom hele kommentarfeltet at du nekter å ta inn noe som helst positivt om Islam, og tviholder på alt det negative. Samtidig som at du nekter å se parallellene mellom Islam og Kristendommen.
Du skriker høyt og ofte om at muslimer "skal" drepe vantro, men nevner lite om hvordan kristendommen ble utbredt. På dette grunnlaget legger du frem at muslimer og kristne ikke kan level sammen, men det er så langt fra sannheten som det går, bare se hvor mange jøder, kristne og muslimer som lever side om side i for eksempel Jerusalem.


du hyler om en fri verden så lenge den ikke inneholder Islam eller andre ting DU ikke liker, hva pokker slags frihet er det?

Anonym 6. august 2008 kl. 15:28  

Hvilke solide argumenter har det vært her for islam?

Jeg sier ikke at jeg har den eneste rette sannhet. Jeg er jo agnostiker!

Du sier at jeg nekter å ta inn noe som helst positivt om islam. Hva er det som er positivt med islam?

Du sier jeg bare "hakker" på islam? Det stemmer ikke. Jeg hakker på alle religioner, men spesielt på dogmene til Abraham. Ergo, islam, kristendom og jødedom. Alle de tre siste religionene er mine favoritt "mål", men jeg "hakker" like mye på alt livs nektende overtroisk bullshitt!

Og det jeg mener med "fri verden" er at du skal få tro hva du vil bare du ikke tvinger det på noen andre.

Alle mennesker har krav på frihet fra ALL religion ALLTID!

Anonym 6. august 2008 kl. 16:01  

Til: AHAHA osv.

Ta det med ro og slapp av!

Nå er det slik at de fleste av oss vet lite om vår egen familie for la oss si 100 år siden.

Noe har blitt fortalt, men hvor riktig det er, om det var akkurat slik det var, det vet vi ikke helt sikkert.
Noen brev finnes i skuffer og skap, men de sier ikke alt.

Muhamed var, etter hva jeg har oppfattet, ikke selv forfatteren av koranen.

Så den er skrevet ned i ettertid av andre, og likeså er det med de andre skriftene.
Disse skribentene har sikkert gjort det beste de kunne, men kan vi stole på at alt er helt riktig fortalt?

Hukommelsen har en tendens til å pynte på og forandre på ting for de fleste av oss.

Kan du forklare meg dette?
Hvordan vet dere muslimer helt sikkert at alt er riktig fortalt?

Anonym 6. august 2008 kl. 19:43  

Frihet er ikke å la folk leve slik som DU vil, frihet er å la folk leve slik som DE vil...

Anonym 6. august 2008 kl. 19:49  

Alle mennesker har krav på frihet fra ALL religion ALLTID!

Anonym 6. august 2008 kl. 19:56  

Frihet er at jeg får leve slik som jeg vil og ikke slik som de andre vil, ikke sant?

Anonym 6. august 2008 kl. 20:02  

Til deg som svarte AHAHA:

Selvfølgelig kan man ikke være sikker på at det som står i koranen er akkurat det Muhammed sa. Koranen og bibelen er ett verktøy for å kontrollere folk og de revideres ved sikkert ved behov.

Feks, den katolske kirke innrømmet ikke at jorden var rund før på 1970 tallet, tror jeg. Vet ikke helt om bibelen ble omskrevet, men dette sier litt om hvor kyniske og bakstreverske de Abrahamiske religionene er. Koranen og bibelen er bare sprøyt! Hvis du tar disse bøken bokstavelig og tror at jorden ble skapt på 6 dager, så er du en ute å kjører.

Til deg som sa:
"Frihet er at jeg får leve slik som jeg vil og ikke slik som de andre vil, ikke sant?"

Så lenge du lar folk få frihet fra ALL religion ALLTID, hvis de vil det. Og så må du selvfølgelig være snill og grei da.

Anonym 6. august 2008 kl. 20:02  

Blogger har helt rett, og alle de som ikke er enige er sikkert muslimer selv!

Anonym 6. august 2008 kl. 20:13  

Takk!

Kan anbefale alle å se The Curse of Faith av Pat Condell
http://www.youtube.com/watch?v=EPG3-1gogXU

Hvis du fremdeles insisterer på å følge koranen eller bibelen etter å ha sett The Curse of Faith så er du bare trassig. Men uansett så må det bli en slutt på å tvinge religion på barn og folk.

Alle mennesker har krav på frihet fra ALL religion ALLTID!

Anonym 6. august 2008 kl. 20:56  

Det er en kjent sak at selv et kristent forbilde som mor Teresa mistet troen etter å ha fått sitt kall, noe som hun kjempet med i mange år.

Ett fantastisk menneske som levde ut sine idealer om nestekjærlighet på tross av at hun egentlig var forledet til å tro på noe som er fundamentalt feil og tomt.

Sannheten er at nestekjærlighet og andre gode mennesklige egenskaper ikke er religionens påvirkning.
Den er en naturlig del av alle frie harmoniske menneskers medfødte egenskaper!

Anonym 6. august 2008 kl. 22:49  

Jepp tro det eller ei jorden er skapt på 6 dager

Anonym 6. august 2008 kl. 22:50  

Hitchens om mor Theresa:
http://www.youtube.com/watch?v=VQejG7-sGk4

http://www.youtube.com/watch?v=RG0TfZJ7mis&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=2KXc_YtgkxU&feature=related

Man trenger ikke religion for å være nestekjærlig og for vise andre gode menneskelige egenskaper. Helt enig!

Faktisk så tror jeg at det er en fordel å ikke blande religion inn i moral og etikk i det hele tatt. Hvis man er nestekjærlig og snill helt av seg selv så må jo det være det beste.

Anonym 6. august 2008 kl. 23:00  

Til deg som påstår at jorden er skapt på 6 dager:

Hva med alle de geologiske bevisene som sier at jorden er ca 4,5 milliarder år gammel?

Og:
Tror du universet og jordkloden er 6 tusen år gammel? Hvorfor har da lyset fra nabo galaksene våre "reist" mot oss i mange hundre tusen for ikke å si millioner av år da? Kan du forklare det? Har "gud" satt alle fotonene på rad og rekke mot oss slik at vi skal få noe å se på i teleskopene våre?

Så jeg må nok si meg uenig i at jorden er skapt på 6 dager å at jorden er 6 tusen år gammel. Det er bare en myte som stammer fra da de bare kunne gjette og ikke viste bedre.

Sjekk denne:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=DB23537556D7AADB

Anonym 6. august 2008 kl. 23:11  

Direkte link her:
http://www.youtube.com/watch?v=wg1fs6vp9Ok&feature=PlayList&p=DB23537556D7AADB&index=0&playnext=1

Anonym 6. august 2008 kl. 23:16  

Og du må ihvertfall sjekke denne:
http://www.youtube.com/watch?v=8bRvt0InhYk&feature=PlayList&p=5975FF2FEECF90D3&index=0

Anonym 6. august 2008 kl. 23:23  

i følge illistrert vitenskap 15-16 milliarder år
6 dager/perioder betyr- dag 1=8 milliarder år dag 2 ,4mill dag 3=2mill år ,dag4=1mill ,dag5, 500 millioner år,dag6=250000 million år regner du ut disse =15 millarder750.---7 himler??ja,1.himmel =tropos,2=stratos,3=mezoz,4 himmel =termos.5=eksoz.6 =ionos og 7 himmel = manysetosfær.

Anonym 6. august 2008 kl. 23:28  

Det skjønte jeg ikke mye av. Har det noe med Abrahams profetier å gjøre? Prøver du å si at "gud" finnes?

Anonym 6. august 2008 kl. 23:37  

du kjønner koranen er ikke så enkelt og kjønne heller ,du må ha viten om kjemi ,matte vitenskap astronomi rett og slett om alt, eks det står i koranen fra de grønne trærne tenner dere opp ild og varmer dere.= kor.forteller her om oksygen for 1400 år siden=grønne ftær =oksygen uten oksygen kan du ikke tenne opp bål...fin kilde og begynne på er
www.islam-guide.com
som sakt er det forskjell påtid og år på jorda og på himmelen (tidsforskjeller) koranen bekrefter også dette kap,hac vers 7 det som er en dag hos dere er som 1000 år hos herren.

Anonym 6. august 2008 kl. 23:46  

Vrøvl! Man trenger ikke koranen for å observere at ved brenner. Og man trenger ikke koranen for å skjønne at man trenger oksygen for å få ild.

Det du sier om at at man lager ild fra de grønne trærne beviser ikke at koranen lærer om oksygen. Det er bare noe muslimer har klart å tolke seg til i nyere tid etter at det har blitt bevist at man trenger oksygen for å lage ild og at trær tar opp og lagrer oksygen. Koranen sier ingenting om oksygen slik du fremstiller det.

Latterlig argument for at koranen er vitenskapelig.

Anonym 7. august 2008 kl. 00:01  

Og det du sier om at det som er en dag hos mennesker er som 1000 år hos "herren" er også bare vrøvl! Det er en idiotisk påstand HELT uten forankring i virkeligheten. Bare fordi noen menn for lenge siden skrev at en dag for mennesker er som 1000 dager for "gud", så tror du det? Det er en myte. Og du burde skamme deg over å påstå at det har noe med virkeligheten å gjøre. Du kan ikke bevise at "gud" finnes og derfor så har du ingen grunn til å påstå at "gud" tror, mener, føler eller krever ditt og datt. Koranen er BARE en bok. Koranen har ingenting med ekte vitenskap å gjøre. Allah er en fantasi figur og en feilslått hypotese.

Anonym 7. august 2008 kl. 00:10  

Dessuten så er det INGENTING i den naturlige verden som tyder på at jeg trenger å åpne koranen og lese i den. Koranen er fullstendig irrelevant i forhold til livet. Man trenger ingen bøker for å eksistere som ett menneske. Og hvis du påstår noe annet så har du missforstått eksistensen din her på jorden. Lykke til!

Anonym 7. august 2008 kl. 02:54  

skulle ønske at jeg traff deg en vakker dag. hvis du virkelig mener det du skriver..... hvordan og hvorfor orker du å bruke så mye tid og energi på dette ? få deg et meningsfult liv å bruk tiden på noe du har igjen for i livet.

Anonym 7. august 2008 kl. 03:30  

Hva vet du om livet mitt er meningsfylt eller ikke? Og hvorfor skal jeg ikke bruke tid og energi på å belyse idiotiske religiøse fenomener?

Og hvorfor stiller ikke du spørsmål om hvorfor de religiøse bruker så mye tid og energi på myter istedet?

Jeg tror jeg har igjen for det senere hvis jeg klarer å få religion bort i fra offentligheten.

Vi må passe på ytringsfriheten og religionsfriheten vår, vet du.

Og med det så vil jeg minne deg på at:

Alle har krav på frihet fra ALL religion ALLTID!

Anonym 7. august 2008 kl. 07:44  

Du har helt rett i at alle har rett til frihet fra all religion.

Men religiøse fanatikere hverken kan eller vil akseptere det.

Hva er det som hindrer dem i å erkjenne at virkelihetens verden er her og nå og ikke mellom permene i en rar og eldgammel bok?

Den gangen denne boken ble skrevet var ikke skrivekunsten særlig utbredt.Svært få kunne skrive eller lese. Mye ble memorert og skrevet ned etter mange år. Det ble sortert og utvalgt etter hvert av forskjellige mer eller mindre begavede personer.

Det som var skrevet ned den gangen ble automatisk sett opp til som noe enesående uansett hva det var.

Og så tilbake til opprinnelsen av de ideene som førte til dette: Tanker og drømmeaktige fantasier i en forpint og forvirret skjel.

Det er lett å forstå at resultatet ble rart!

Tragisk er det at noen i det hele tatt lar dette vrøvlet styre livet sitt, og enda verre, forsøker å prakke det på andre!

Anonym 7. august 2008 kl. 07:46  

koranen er sannheten selvklart det er tidsforskjeller på jorda og himmelen tuling.spør en astonaut..tror ikke du tror på det du skriver selv jeg.stakkars menneske som deg.du vil ha alt med te skje du.men sorrry.
jeg har ikke tid til dette her.
likeså gjelder det kapittel 16 i koranen som heter Bien. Bien har 16 kromosoner.mann er nevnt 23 og kvinne er nevnt 23 ganger i hele koranen ,dvs 23 kromosoner. vi sendte jernet ned fra himmelen. elementet jern stammer fra himmen fra de store stjerners eksplosjoner.bla bla bla

samir 7. august 2008 kl. 08:09  

I Koranen står det ikke noe om hijab. Hijab har kommet fra kristne til islam da muslimer styrte over Syria for ett tusen og 400 år siden. I denne tiden var Syria et kristne land.

Anonym 7. august 2008 kl. 08:11  

Sitat:"Når utgangspunktet er som galest så blir resultatet som orginalest!"

Anonym 7. august 2008 kl. 09:00  

Ok Samir, Jihaben kommer fra de kristne i Syria og det er deres skyld.

Vi lever her og nå!

Jihaben brukes nå på en måte som av mange oppfattes som et forsøk på å psyke ut alle oss andre.

Anonym 7. august 2008 kl. 09:01  

Til deg som summerer opp skrivekunsten fra da den tiden den ikke var særlig utbredt:

Takk! Når man ser hva mennesker bruker disse eld gamle tekstene fra de drømmende, forvirrede og forpinte "sjelene" så blir jeg litt forvirret og forpint selv. Jeg syns staten må prøve å få kontroll på dette fenomenet ved å bruke masse ressurser på å håndheve ett strengt lovverk om religionsfrihet. Men jeg tror også at man kan få gjort mye ved opplysning igjennom media. Men jeg må si at jeg føler både media og stat ikke gjør nok for å sikre religionsfriheten til folk.

Til deg som tror at koranen er sannheten:
Det du sier er per definisjon pseudo vitenskap og vrøvl. Det beviser ingenting. Men hvis du ikke har tid til å fore meg med teskje så er det bare bra. Håper du ikke har tid til å fore noen andre med teskje heller. Slik sikrer du at folk får religionsfrihet, vet du. Alle mennesker skal slippe å fores med religion hvis de ikke vil fores.

Til samir: Takk for innlegget!
Problemet er vel ikke hvor hijab bruken stammer ifra, men heller hvordan hijab noen ganger tvinges på folk idag. Vet du noe om historien til burka og nicap også?

samir 7. august 2008 kl. 09:23  

Unfortunately many of oss today speak of things they know little of.Simply they mix between religion and tradition (kulture). Hijab is a kristian uniform, and these days it became a tradition of many muslims.To link between Hijab and Islam is a scientific mistake. People who dislike Hijab should dislike ALL hijab whether it is used by today's christians or Muslims.

Anonym 7. august 2008 kl. 09:28  

Til deg som føler at muslimer prøver å psyke ut alle andre:
Islam har som mål å ta over hele verden så du må nok regne med masse forsøk på å bli psyket ut av muslimske misjonærer i fremtiden. Du må bare ikke la de drukne deg i koran vrøvl. Det beste er vel å unngå alle misjonærer totalt. Kristne som muslimer.

A secular world is a sane world - Pat Condell
http://www.youtube.com/watch?v=GXzladhscMQ

Men er det noen "lærde" som er uenig med Pat Condell i "A secular world is a sane world" hvor han påstår at "islams stated goal to take over the world"?

Anonym 7. august 2008 kl. 09:34  

Til samir:
Jeg syns det er vitenskapelig feil å linke islam opp mot virkeligheten. Jeg tror man kan skjønne like mye om livet, eller mer, uten å blande koranen inn.

Og hvis man misliker hijab bruk så bør det være bruk av hijab under tvang. Uansett religion og kultur.

Men jeg ler av mennesker som tror de kommer nærmere "gud" ved å bruke religiøse plagg. Hvis du tror du gjør det eneste riktige ved å bruke religiøse plagg så mener jeg du har blitt hypnotisert og mistet fotfestet i virkeligheten.

Anonym 7. august 2008 kl. 10:10  

Det er ingen grunn til å være uenig med Pat Condell.
Er det noe så er det ikke verd å nevne en gang.

I 1948 fikk vi i FN loven om menneskerett som i seg selv er bra, og som har fått stor og positiv betydning for utviklingen i verden.

Men det er vel også noen sider ved denne loven når det gjelder religion som kan gi uheldige utslag.
Det er et omfattende verk som burde gjennomgås nøye og det trenger sikkert revisjon.

Det er ingen tvil om at religiøse fanatikere bruker denne loven for det den er verd.

Anonym 7. august 2008 kl. 10:57  

Til deg som er enig med Pat Condell:

Det kan nok hende at loven fra 1948 trenger revisjon, men jeg tror mye av problemet er at den ikke blir etterfulgt og håndhevet ordentlig. Norske myndigheter og media må bli mye flinkere til å kjempe for menneskerettighetene og religionsfriheten. Og i første omgang så tror jeg vi må jobbe med å håndheve og styrke loven nasjonalt.

Jeg leste at Sverige har tenkt å forby at religiøse doktriner læres bort til barn som om de skulle være sanne.
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2007/oct/18/godshonesttruth
Dette skal både gjelde statlige og private skoler. Og det syns jeg er kjempe sterkt av Sverige hvis de får loven igjennom. Det er at slike tydelige lover som eliminerer overtro totalt vi trenger. Og jeg håper Norge blir ett av de første landene som følger Sveriges eksempel.

At fanatisk religiøse benytter seg av smutthull i regelverket er det ingen tvil om. De benytter seg av hva det måtte være for å opprettholde grepet sitt på befolkningen og barna. Men igjen: Her ligger mye av ansvaret på staten og media for å sørge barna og befolkningen ikke får krenket menneskerettighetene og religionsfriheten sin.

Anonym 7. august 2008 kl. 13:30  

Jeg må komme med en kommentar til han som sa:
"En troende som baserer sin tro på faktaer i sin religion".

Hvis faktaene i din religion strider med virkeligheten så er de ikke fakta, men bare faktastridige påstander.

For eksempel:
Koranen sier at det er fakta at det kommer to engler å avhører deg i graven etter at du er død. Det er "fakta" i islam, men det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Så derfor er det ikke fakta, men bare en påstand som ingen klarer å bevise.

Og hvis du skremmer barna dine med at det er det kommer to engler å avhører de i graven etter at de er døde så mener jeg at du er syk i hodet ditt og at du ikke skulle hatt omsorg for barn i det hele tatt. Hverken dine egne eller andre sine barn.

Her må staten gripe inn å ta fra deg barna syns jeg. Og jeg syns staten må sørge for at mennesker som tror på helvete ikke får lov å jobbe med barn. Helvete er skremselspropaganda og kan være totalt ødeleggende på ett barne sinn.

Slutt med helveteslære! Slutt med overtro som ikke har beviser! Slutt med idiotiske ritualer som stammer fra steinalderen! Nok er nok! Vi trenger sunne barn som kan tenke selv og som ikke er skremt til underkastelse med religiøse doktriner som kunne stammet fra satan selv!

Ikke det at jeg tror på satan da...

Anonym 7. august 2008 kl. 13:53  

Det er jeg helt enig i.

Å lese evetyr fra Asbjørnsen og Moe for barn er en helt grei sak så lenge det leses som eventyr.

Å prakke religiøse løgner og trussler på barn og si at dette er sant, det er ren barnemisshandling.

Anonym 7. august 2008 kl. 14:47  

Kan noen svare meg på hvilke krav som settes til personer som skal undervise i livssyn og religion her i landet?
Er det nok bare å ha lest litt i Bibelen eller Koranen, og så er det bare å sette igang?
I bedehusene har vi legmannen.
Burde ikke myndighetene sette klare standarder og krav slik til slike personer? Burde de ikke ha en eksamen hvor blant annet slike filosofer som Nitzsche var et av kunnskapskravene?

Anonym 7. august 2008 kl. 15:00  

Fra skoleåret 2008/2009 innføres faget religion, livssyn og etikk (RLE). Faget er en revidering av faget Kristendoms -, religions og livssynskunnskap (KRL).

Som du ser så har kristendom blitt fjernet slik at faget skal bli mer objektivt.

Les mer her:
http://www.human.no/templates/Page____7940.aspx


Så det skjer noen positive forandringer her til lands.

Anonym 7. august 2008 kl. 15:25  

Til Asbjørnsen og Moe fan:

Eventyr stimulerer og er sunt for fantasien til barn. Uten tvil. Jeg tror eventyr kan være sunt for voksne også.

Selv så syns jeg som barn at eventyrene var skumle selv om jeg viste at de bare var eventyr, men tenk på de barna som lærer at eventyrene er virkelighet. Grøss!

Anonym 7. august 2008 kl. 15:50  

Vi må stoppe statstøttet eventyrfortelling som blir hevdet å være virkelighet nå. Det er ikke bønn. Staten er en stor skam for det norske folk når den støtter at helvetes eventyr tvinges ned halsen på barn. Det er en nasjonal tragedie og det er en tragedie for barna som må leve med skremsler og trusler om helvete og evig pine.

Hvordan er dette mulig i dagens samfunn? Hvorfor klarer ikke staten å stoppet slik vranglære? Hvordan klarer prester, imamer og foreldre å trenere dette i årevis?

Anonym 8. august 2008 kl. 00:00  

Til dere som viser til skriftsteder:


The tyranny of scripture - Pat Condell
http://www.youtube.com/watch?v=6BaGHKe5oi0

Tilpasset søk

  © Blogger template 'Grease' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP