Ærekrenking og religions kritikk

Politiet vil legalisere ærekrenkelser, melder dagbladet idag. Det betyr at vi kan si at "pakkisene" må respektere det norske lovverket og slutte å drepe damene sine ved å kaste de ut av vinduet, hvis de "krenker" æren til familien ifølge koranen.

Saudi arabisk man kastet konen sin fra vinduet (Obs! sterke scener!)


Respekt og ære
Den nye loven kan bli tung kost for respekt hungrige muslimer, tror jeg. Ett av de største problemene for mange muslimer jeg har møtt, er at de ikke skjønner seg på hvordan de skal få respekt. De tror de kan kreve å få automatisk respekt for den religiøse troen sin, men de skjønner ikke at respekt er noe de får når de har gjort seg fortjent til det.

"Man må gjøre noe det står respekt av for å få respekt", er mottoet mitt.


Min erfaring er at muslimer krever at jeg må respektere islam blindt. Men da står jeg bare helt blank å må spørre de: "Hva skal jeg respektere ved religionen din". Og da har de ikke så mye å si. Er det blind tro på en oppdiktet "gud" de vil ha respekt for? Er det den innbitte troen på at det kommer 2 engler å avhører muslimene i graven etter at de er døde, de vil ha respekt for? Er det at de tror eventyret om 79 jomfruer som står parate og venter på de i paradis de vil ha respekt for? Ikke vet jeg, men hvis det er slike ting de vil ha respekt for , så er det beste de kan få av meg falsk respekt, og i verste fall så vil jeg bare le.

Så når den nye loven forhåpentligvis trer i kraft, så håper jeg muslimene har lært seg hva respekt er. Og er det noe jeg verdsetter høyt og respekterer så det monner, så er det god religions kritikk. Hvis du er flink til å kaste lys på idiotiske religiøse fenomener, da får du respekt og ære i bøtter og spann i fra meg. Men dessverre så er det mange som føler at æren sin blir krenket når religionen de følger blir kritisert. Men nå bor vi heldigvis i Norge, og i Norge er religions kritikk fullstendig legalisert.

Så jeg ønsker at ærekrenkelse også blir legalisert. Jeg tåler å få slengt usaklig dritt i trynet. Ihvertfall uten å ty til vold eller å blande politiet inn. Hvis noen krenker æren min, så skal de få lov til det, men om vi blir venner er en annen sak.

5 kommentarer:

Anonym 30. juli 2008 kl. 07:02  

Godt sagt.

Anonym 30. juli 2008 kl. 08:48  

Indeed

Anonym 30. juli 2008 kl. 10:38  

72 jomfuer.

Anonym 1. august 2008 kl. 01:18  

pisspreik.

Anonym 1. august 2008 kl. 01:35  

Kan du utdype hva du syns er pisspreik? Er det noe du syns er mer tullete, av det jeg skrev, enn noe av det andre jeg skrev?

Syns du ikke at man må gjøre noe det står respekt av, for å få respekt, for eksempel?

Tilpasset søk

  © Blogger template 'Grease' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP